23.5.11

Gata de Gorgos


Gata is een mtb-paradijs. In de omgeving zijn fraaie routes waaronder erg technische. Ik heb er diverse keren leuke routes gefietst. Gata is ook de plaats waar fietswinkel Boronat (Cannondale-dealer) is en waar vice-wereldkampioen Kolobnev woont.

Deze keer had ik een gps-track van internet geplukt met een forse klim er in. Toen ik daar aan begon bleek het al snel niet te fietsen te zijn. Te steil, te grote stenen, te smal. Op dat moment kwamen drie mountainbikers van de andere kant, dus naar beneden fietsend. Ze vertelden mij dat ik de route andersom had moeten doen.
Gezien het technische karakter had ik dan evengoed moeten lopen, besefte ik toen ik toch maar de fiets naar boven duwde.
Voor de rest was de route van 30 km wel redelijk tot goed fietsbaar en ik vond weer enkele leuke nieuwe trajecten.

De laatste klim van Jesús Pobre naar Denia over een rotspaadje was echter weer erg lastig en voor mij niet te fietsen. Die trialeras, zoals de Spaanse mtb-ers ze noemen, zijn eigenlijk meestal niet aan mij besteed.

Geen opmerkingen: