25.1.18

Las Lajas

De vorige twee overnachtingen hadden we geen internet, vandaar even geen levensteken. Dat zal wel vaker gebeuren, want in principe gebruiken we nog geen mobiel internet.
Mooi plekje bij Campamento Evangelico

Eergisteren hebben we overnacht op het 'Campamento Evangélico', een complex huisjes dat wordt gebruikt voor kinderkampen op christelijke basis. De Zwitserse eigenaren ontvangen ook 'overlanders' zoals wij, dus reizigers die met een camper onderweg zijn. Hier komen ook veel fietsers, zo konden we in het gastenboek zien.

Het geheel staat in een rustige en mooie omgeving met een meertje waar we vlak bij staan. Er komen bijzonder veel vogels af op het water en het enige geluid is dan ook vogelgeluid en kindergeluid.
Tot laat in de avond lezen we op onze e-readers, omgeven door vuurvliegjes.
Groot windmolenpark langs de snelweg

Kamperen bij La Isleta
Gisteren kwamen we aan bij een restaurant genaamd La Isleta, vlak langs de hoofdweg 1, de 'Panamericana'. Deze weg loopt over de gehele lengte van het land en is een vierbaansweg. Het is hier bijzonder relaxt rijden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u.
De rivier waarin we later de krokodil zagen
Ook hier konden we op het terrein overnachten, vlak langs de rivier, mooi onder de bomen voor de schaduw. In de rivier zagen we een krokodil zwemmen! De oever is zo hoog dat we niet bang hoeven zijn dat hij ons komt bezoeken.

Er waren nog andere 'overlanders', een stel uit Zwitserland, al 6 jaar onderweg en een stel uit de Verenigde Staten, 14 maanden onderweg. De Zwitsers gaan naar het noorden, zoals wij, de Amerikanen richting Zuid-Amerika.
De buren op veilige afstand ;-)

Gisteravond hebben we wat gegeten in het restaurant en mochten we genieten van een performance van een van de eigenaren, Arturo, een begenadigd zanger, die een breed Latijns-Amerikaans repertoire heeft. Heel leuk.
Bij de groenteboer voor Johnny Fiestas

Vandaag reden we een klein stukje verder, naar een van de bekendste stranden van Panama, Las Lajas. Het lijkt een relaxt oord. We kamperen op een grasveld voor een strandtent genaamd Johnny Fiestas. Er zijn een stuk of wat buitenlanders hier, backpackers en een andere camper.

Het strand is aan de overkant van de weg, er komt een groenteboer langs, er zijn een paar restaurants en verder is er niet veel te beleven. Meer hoeft ook niet.

De temperatuur is 32 graden. We blijven eerst maar even in de schaduw van de bar.

richbran zei

Gawd, die Zwitsers, al 6 jaar onderweg!!!! Ik zou me zo lang van huis heel erg ongelukkig gaan voelen maar we zijn niet allemaal hetzelfde gelukkig. Tja, geen kids/familie, genoeg geld en dan is het maakbaar. Als je terug komt kent niemand je meer en of je nog kunt of nog zin hebt om te aarden...de wereld is dan meer je huis geworden. Moderne zigeuners, niet slecht bedoeld overigens.